OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 25/2018

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

I. Termin składania wniosków:

dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 25 maja do 11 czerwca 2018 r.
w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 11 czerwca 2018 r. przyjmowanie wniosków do godziny 14.00.

Wnioski o przyznanie pomocy należy złożyć w dwóch egzemplarzach wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz  w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia.

II. Miejsce składania wniosków:

Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”

 ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.

III. Zakres tematyczny:
Pomoc jest przyznawana na operacje w zakresie: ROZWÓJ OGÓLNODOSTĘPNEJ I NIEKOMERCYJNEJ INFRASTRUKTURY

IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju „Brama Mazurskiej Krainy”:

  • refundacja, maksymalna kwota dofinansowania w wysokości 211 000 zł.
  •  Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł

IV.I. Maksymalny poziom dofinansowania:

  • nie wyższy niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych- jednostki sektora finansów publicznych-134 259, 30 zł, 36,37%  stanowi wymagany wkład krajowych środków publicznych,
  • nie wyższy niż 70% kosztów kwalifikowalnych podmioty wykonujące działalność gospodarczą, lecz nie więcej niż 211 000 zł,
  • nie wyższy niż 100% kosztów kwalifikowalnych- pozostałe podmioty

Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł.

 V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:

  1. Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
  • Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz
  • LSR na lata 2014-2020: pobierz
  • Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
  • pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie karty pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR
  • uzyskanie  co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
  • Kryterium  zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów 
  • Kryterium horyzontalne dla LSR  – 15 punktów
  • Kryterium oceny jakościowej dla  działania  PROJEKTY INFRASTRUKTURALNE15 punktów

W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.

VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:

  • Wniosek o przyznanie pomocy (wersja 3z)  pobierz pdf   pobierz excel
  • Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)  pobierz pdf
  • Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z) pobierz pdf
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji  pobierz pdf
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych pobierz pdf
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych pobierz pdf
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) pobierz pdf
  • Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji pobierz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji pobierz pdf
  • Formularz wniosku o płatność (wersja 3z) pobierz pdf   pobierz excel                    
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z) pobierz pdf
  • Wzór  oświadczenia o wyrażeniu zgody na przesłanie informacji o konieczności dokonania uzupełnień  drogą elektroniczną pobierz
  • Wzór oświadczenia o wycofaniu wniosku pobierz

Prosimy o dołączenie załączników w kolejności określonej odpowiednio w formularzach.

VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:

  • Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
  • Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
  • Wskaźniki realizacji pobierz
  • Karta pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR  pobierz
  • Karta oceny zgodności strategicznej i oceny horyzontalnej dla LSR  pobierz
  • Karta oceny jakościowej dla działania PROJEKTY INFRASTRUKTURALNE pobierz

VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienia kryteriów w kartach oceny wniosku:

  1. Partnerstwo projektowe potwierdzone listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.
  2. Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji  pobierz

VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 661 342, 22 zł

VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” http://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020.

VIII. Dodatkowe informacje

  • Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „ Brama Mazurskiej Krainy”  zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.
  • W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie  do 7 czerwca 2018 roku, w godzinach pracy biura.
  • Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
  • Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00, telefon (48) 89 625 43 37, email: lgd@nida.pl.
  • Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.