OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 13/2017
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
I. Termin składania wniosków:
dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 4 maja do 22 maja 2017 r. w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 22 maja 2017 r. przyjmowanie wniosków do godziny 12.00.
Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia.
II. Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”
Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.
III. Zakres tematyczny:
Pomoc jest przyznawana na operacje w zakresie: ROZWÓJ OGÓLNODOSTĘPNEJ I NIEKOMERCYJNEJ INFRASTRUKTURY
IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju „Brama Mazurskiej Krainy”:
refundacja, maksymalna kwota dofinansowania w wysokości 211 000 zł.
Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł
Poziom dofinansowania:
– w przypadku jednostek samorządu terytorialnego dofinansowanie stanowi 63,63% kosztów kwalifikowalnych, jednak nie więcej niż 134 259, 30 zł, 36,37% środków stanowi wymagany wkład krajowych środków publicznych.
– w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia
2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej- do 70% kosztów kwalifikowalnych, lecz nie więcej niż
211 000 zł,
– w przypadku innych podmiotów do 100% kosztów kwalifikowalnych, lecz nie więcej niż 211 000 zł.
V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:
1. Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
- Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz *pdf
- Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 – zmieniające: pobierz *pdf
- LSR na lata 2014-2020: pobierz *pdf
- Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz *pdf
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
- pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie wstępnej oceny wniosków oraz zgodności z PROW
- uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
a) Kryterium zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów
b) Kryterium horyzontalne dla LSR – 15 punktów
c) Kryterium oceny jakościowej dla działania PROJEKTY INFRASTRUKTURALNE- 15 punktów
W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.
VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:
- Wniosek o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz *pdf (wersja excel) pobierz
2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz
3. Formularz umowy o przyznaniu pomocy; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych;
(wersja pdf) pobierz - Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020;) (wersja pdf) pobierz
4. Formularz wniosku o płatność; (wersja pdf) pobierz (wersja excel) pobierz
5. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność; (wersja pdf) pobierz
VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:
- Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania
„Brama Mazurskiej Krainy” pobierz *pdf - Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz *pdf
- Wskaźniki realizacji (cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane wskaźniki produktu i rezultatu) pobierz
- Karta oceny wstępnej pobierz
- Karta weryfikacji zgodności operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROGRAMIE ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014-2020 pobierz
- Karta oceny zgodności strategicznej z LSR i horyzontalnej dla LSR pobierz
- Karta oceny jakościowej dla działania PROJEKTY INFRASTRUKTURALNE pobierz
- Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji pobierz
VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów w kartach oceny wniosku:
- Udział partnerów w realizacji operacji potwierdzony listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.
VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 2 200 000 zł
VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl/,
w zakładce PROW 2014-2020/ Nabory Wniosków https://lgdbmk.pl/index.php/nabor-wnioskow/
IX. Dodatkowe informacje
Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „ Brama Mazurskiej Krainy” zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.
W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie do 18 maja 2017 roku, w godzinach pracy biura.
Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00, telefon (48) 89 625 43 37, e-mail: lgd@nida.pl.
Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca.