OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 14/2017
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
I. Termin składania wniosków:
dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 8 maja do 5 czerwca w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 5 czerwca 2017 r. przyjmowanie wniosków do godziny 12. 00.
Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia.
II. Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”, ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.
III. Zakres tematyczny:
pomoc jest przyznawana na operacje w zakresie: TWORZENIE I ROZWÓJ INKUBATORÓW
IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju „Brama Mazurskiej Krainy”:
refundacja, maksymalna kwota dofinansowania 500 000 zł
Poziom dofinansowania:
- do 70% kosztów kwalifikowanych operacji
Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł
V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:
1.Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
- Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz *pdf
- Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 – zmieniające: pobierz *pdf
- LSR na lata 2014-2020: pobierz *pdf
- Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz *pdf
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
- pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie wstępnej oceny wniosków oraz zgodności z PROW
- uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
a) Kryterium zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów
b) Kryterium horyzontalne dla LSR – 15 punktów
c) Kryterium oceny jakościowej dla działania INKUBATORY PRZETWÓRSTWA LOKALNEGO – 15 punktów
W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.
VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:
1. Wniosek o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz *pdf (wersja excel) pobierz
2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz
3.Biznesplan; (wersja pdf) pobierz (wersja doc) pobierz
4. Biznesplan- tabele finansowe; (wersja excel) pobierz
5.Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu; (wersja pdf) pobierz
6. Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstw; (wersja pdf) pobierz (wersja excel) pobierz
7. Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa; (wersja pdf) pobierz
8. Formularz umowy o przyznaniu pomocy; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych; (wersja pdf) pobierz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020); (wersja pdf) pobierz
9. Formularz wniosku o płatność; (wersja pdf) pobierz (wersja excel) pobierz
10. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność; (wersja pdf) pobierz
11. Narzędzia pomocnicze: Wyliczenie momentu bazowego( excel)
VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:
- Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania
„Brama Mazurskiej Krainy” pobierz *pdf - Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz *pdf
- Wskaźniki realizacji (cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane wskaźniki produktu i rezultatu) pobierz
- Karta oceny wstępnej pobierz
- Karta weryfikacji zgodności operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROGRAMIE ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014-2020 pobierz
- Karta oceny zgodności strategicznej z LSR i horyzontalnej dla LSR pobierz
- Karta oceny jakościowej dla działania INKUBATORY PRZETWÓRSTWA LOKALNEGO pobierz
- Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji pobierz
VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów w kartach oceny wniosku:
1. Udział partnerów w realizacji operacji potwierdzony listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.
VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 500 000 zł
VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej:
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020/ Nabory Wniosków https://lgdbmk.pl/index.php/nabor-wnioskow/
IX. Dodatkowe informacje:
Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „ Brama Mazurskiej Krainy” zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom. W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie do 1 czerwca 2017 roku, w godzinach pracy biura.
Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00, telefon (48) 89 625 43 37, e-mail: lgd@nida.pl.
Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.