OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 9/2017

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

I.  Termin składania wniosków:

dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 4 maja do 22 maja w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 22 maja 2017 r. przyjmowanie wniosków do godziny 12.00.

Wniosek o przyznanie pomocy należy złożyć wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane.    O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia.

II.  Miejsce składania wniosków:

Wnioski  należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”
ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.

III.  Zakres tematyczny:
Pomoc jest przyznawana na operacje w zakresie: Podejmowanie działalności gospodarczej -START UP 

IV.  Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju „Brama Mazurskiej Krainy”:  premia w wysokości 60 000 zł

V.  Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:

  1. Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
  • Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz *pdf
  • Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 sierpnia 2016 – zmieniające: pobierz *pdf
  • LSR na lata 2014-2020: pobierz *pdf
  • Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz *pdf

2. Warunkiem uzyskania wsparcia jest:

  • pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie wstępnej oceny wniosków oraz zgodności z PROW
  • uzyskanie  co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:

          a) Kryterium zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów  

          b) Kryterium horyzontalne dla LSR – 15 punktów

          c) Kryterium oceny jakościowej dla działania  NOWE FIRMY15 punktów

W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.

VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:

 1. Wniosek o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz   (wersja excel) pobierz

 2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy; (wersja pdf) pobierz

 3. Biznesplan; (wersja pdf) pobierz   (wersja doc) pobierz

 4. Biznesplan-tabele pomocnicze; ( wersja excel) pobierz

 5. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu;  (wersja pdf) pobierz

 6. Formularz umowy o przyznaniu pomocy;  (wersja pdf) pobierz

  •  Załącznik wykaz działek ewidencyjnych;  (wersja pdf) pobierz

 7. Formularz wniosku o płatność; (wersja pdf) pobierz  (wersja excel) pobierz

 8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność;  (wersja pdf) pobierz

  •  Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej;  (wersja excel) pobierz

VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:

  • Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania
    „Brama Mazurskiej Krainy” 
    pobierz *pdf
  • Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz *pdf
  • Wskaźniki realizacji (cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane wskaźniki produktu i rezultatu) pobierz
  • Karta oceny wstępnej pobierz
  • Karta weryfikacji zgodności operacji z warunkami przyznania  pomocy określonymi w PROGRAMIE ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014-2020 pobierz
  • Karta oceny zgodności strategicznej z LSR i horyzontalnej dla LSR pobierz
  • Karta oceny jakościowej dla działania NOWE FIRMY  pobierz
  • Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji pobierz

VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów w kartach oceny wniosku:

  1. Dokumenty potwierdzające, że wnioskodawca ma wykształcenie kierunkowe odpowiednie do przedmiotu operacji lub doświadczenie w pracy w branży odpowiedniej do przedmiotu operacji tj. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenie z miejsca pracy.
  2. Dokumenty świadczące o zamieszkaniu obszaru LSR przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  3. Dokumenty potwierdzające przynależność do grupy defaworyzowanej (na podstawie zapisów Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej krainy”, rozdział III, str. 17- 18, ( zaświadczenie z Urzędu Pracy, o posiadanym statusie osoby bezrobotnej, itp.), o ile dotyczy.
  4. Udział partnerów w realizacji operacji potwierdzony listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.

VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 1 380 000 zł

VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej:

Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy https://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020/ Nabory Wniosków https://lgdbmk.pl/index.php/nabor-wnioskow/.

 IX. Dodatkowe informacje:

Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „ Brama Mazurskiej Krainy”  zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.

W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie  do 18 maja 2017 roku, w godzinach pracy biura.

Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.

Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00, telefon (48) 89 625 43 37, e-mail: lgd@nida.pl.

Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.