OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 47/2021
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
I. Termin składania wniosków:
dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 12 lipca do 26 lipca 2021 r.
w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 26 lipca 2021 r. przyjmowanie wniosków do godziny 12.00. Przed planowaną osobistą wizytą zaleca się kontakt telefoniczny w celu ustalenia godziny złożenia wniosku.
Wnioski o przyznanie pomocy należy złożyć w dwóch egzemplarzach wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia. Osoba składająca wniosek zobowiązana jest do dostosowania się do zasad obsługi interesantów w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” w czasie obowiązywania stanu epidemii.
II. Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”
ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.
III. Zakres tematyczny:
Pomoc jest przyznawana na operacje w zakresie: Tworzenie sieci w zakresie świadczenia usług turystycznych, krótkich łańcuchów żywnościowych, rynków zbytu produktów lub usług lokalnych
Wskaźnik produktu: Liczba sieci w zakresie krótkich łańcuchów żywnościowych lub rynków lokalnych, które otrzymały wsparcie w ramach realizacji LSR.
Celem operacji jest zwiększenie sprzedaży dóbr lub usług oferowanych przez podmioty z obszaru wiejskiego objętego LSR przez zastosowanie wspólnego znaku towarowego lub stworzenie oferty kompleksowej sprzedaży takich dóbr lub usług.
Ubieganie się o przyznanie pomocy w tym zakresie wymaga zawarcia porozumienia o wspólnej realizacji operacji przynajmniej dwóch podmiotów.
IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”:
- refundacja, maksymalna kwota dofinansowania 50 000 zł
- Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł.
IV.I. Maksymalny poziom dofinansowania:
- nie wyższy niż 70% kosztów kwalifikowanych – podmioty wykonujące działalność gospodarczą
V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:
- Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
- Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 września 2020 r. DU 2020_1555 pobierz
- LSR na lata 2014-2020: pobierz
- Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
- pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie karty pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR
- uzyskanie co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
- Kryterium zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów
- Kryterium horyzontalne dla LSR – 15 punktów
- Kryterium oceny jakościowej dla działania UDZIAŁ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ WE WDRAŻANIU LSR – 15 punktów
W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.
VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:
- Wniosek o przyznanie pomocy (wersja 3z) pobierz * pdf pobierz * excel
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) (wersja 3z) pobierz * pdf pobierz* excel
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z) pobierz * pdf
- Biznesplan (wersja z) pobierz * pdf pobierz* docx
- Biznesplan tabele pomocnicze pobierz* excel
- Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu pobierz * pdf
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstw pobierz* excel pobierz * pdf
- Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa pobierz * pdf
- Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z) pobierz * pdf
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji pobierz * pdf
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych pobierz * pdf
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych pobierz * pdf
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) pobierz * pdf
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji pobierz* excel pobierz * pdf
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji pobierz * pdf
- Załącznik 6 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy pobierz * pdf
- Załącznik 7 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej pobierz * pdf
- Załącznik 8 Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa pobierz * pdf
- Załącznik 9 Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa pobierz * pdf
- Załącznik 10 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych pobierz * pdf
- Formularz wniosku o płatność (wersja 4z) pobierz * pdf pobierz* excel
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) pobierz * pdf
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu pobierz* excel
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu pobierz * pdf
- Wzór oświadczenia o wyrażeniu zgody na przesłanie informacji o konieczności dokonania uzupełnień drogą elektroniczną pobierz
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz
- Wzór oświadczenia o wycofaniu wniosku pobierz
- OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OSOBY FIZYCZNEJ WYSTĘPUJĄCEJ W PODDZIAŁANIU 19.2 – Klauzule informacyjne – pobierz
- VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:
- Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
- Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
- Wskaźniki realizacji pobierz
- Karta pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR pobierz
- Karta oceny zgodności strategicznej i oceny horyzontalnej dla LSR pobierz
- Karta oceny jakościowej dla działania UDZIAŁ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ WE WDRAŻANIU LSR pobierz
- Kryteria wyboru operacji pobierz
VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienia kryteriów w kartach oceny wniosku:
- Partnerstwo projektowe potwierdzone listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.
- Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji pobierz
VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 50 000,00 zł
VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020.
VIII. Dodatkowe informacje
- Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.
- W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie do 20 lipca 2021 roku, zgodnie z zasadami obsługi interesantów w czasie obowiązywania stanu epidemii.
- Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
- Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, telefon (48) 89 625 43 37, email: biuro@lgdbmk.pl.
- Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.
ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W BIURZE STOWARZYSZENIA Lokalna Grupa Działania „BRAMA MAZURSKIEJ KRAINY” W CZASIE OBOWIĄZYWANIA STANU EPIDEMII
W trosce o zdrowie Państwa oraz pracowników ograniczamy do minimum kontakt osobisty z pracownikami biura.
Bezpośrednia obsługa interesantów w biurze Stowarzyszenia oraz doradztwo bezpośrednie odbywa się w każdy czwartek w godzinach od 10.00 do 14.00.
Przed planowaną osobistą wizytą zaleca się kontakt telefoniczny w celu ustalenia godziny spotkania.
Beneficjent korzystający z doradztwa powinien mieć założoną maseczkę ochronną oraz rękawiczki.
W miarę możliwości prosimy o załatwianie spraw wyłącznie w formie elektronicznej: biuro@lgdbmk.pl i telefonicznej: 89 625 43 37, 784 556 520.