OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 47/2021

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

I. Termin składania wniosków:

dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 12 lipca do 26 lipca 2021 r.
w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 26 lipca 2021 r. przyjmowanie wniosków do godziny 12.00. Przed planowaną osobistą wizytą zaleca się kontakt telefoniczny w celu ustalenia godziny złożenia wniosku.

Wnioski o przyznanie pomocy należy złożyć w dwóch egzemplarzach wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia. Osoba składająca wniosek zobowiązana jest do dostosowania się do zasad obsługi interesantów w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” w czasie obowiązywania stanu epidemii.

II. Miejsce składania wniosków:

Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”

 ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.

III. Zakres tematyczny:
Pomoc  jest przyznawana na operacje w zakresie: Tworzenie sieci w zakresie świadczenia usług turystycznych, krótkich łańcuchów żywnościowych, rynków zbytu produktów lub usług lokalnych

Wskaźnik produktu: Liczba sieci w zakresie krótkich łańcuchów żywnościowych lub rynków lokalnych, które otrzymały wsparcie w ramach realizacji LSR.

Celem operacji jest zwiększenie sprzedaży dóbr lub usług oferowanych przez podmioty z obszaru wiejskiego objętego LSR przez zastosowanie wspólnego znaku towarowego lub stworzenie oferty kompleksowej sprzedaży takich dóbr lub usług.

Ubieganie się o przyznanie pomocy w tym zakresie wymaga zawarcia porozumienia o wspólnej realizacji operacji przynajmniej dwóch podmiotów.

IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”:

  • refundacja, maksymalna kwota dofinansowania 50 000 zł
  • Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł.

IV.I. Maksymalny poziom dofinansowania:

  • nie wyższy niż 70% kosztów kwalifikowanych – podmioty wykonujące działalność gospodarczą 

V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:

  1. Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
  • Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi  z dnia 2 września 2020 r. DU 2020_1555 pobierz
  • LSR na lata 2014-2020: pobierz
  • Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
  • pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie karty pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR
  • uzyskanie  co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
  • Kryterium  zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów 
  • Kryterium horyzontalne dla LSR  – 15 punktów
  • Kryterium oceny jakościowej dla  działania  UDZIAŁ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ WE WDRAŻANIU LSR – 15 punktów

W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.

VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:

  • Wniosek o przyznanie pomocy (wersja 3z) pobierz * pdf pobierz * excel
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) (wersja 3z) pobierz * pdf pobierz* excel
  • Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z) pobierz * pdf
  • Biznesplan (wersja z) pobierz * pdf pobierz* docx
  • Biznesplan tabele pomocnicze pobierz* excel
  • Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu pobierz * pdf
  • Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstw pobierz* excel pobierz * pdf
  • Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości  przedsiębiorstwa pobierz * pdf
  • Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z) pobierz * pdf
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji pobierz * pdf
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych pobierz * pdf
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych pobierz * pdf
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) pobierz * pdf
  • Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji  pobierz* excel pobierz * pdf
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji pobierz * pdf
  • Załącznik 6 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy pobierz * pdf
  • Załącznik 7 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej pobierz * pdf
  • Załącznik 8 Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa pobierz * pdf
  • Załącznik 9 Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa pobierz * pdf
  • Załącznik 10 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych pobierz * pdf
  • Formularz wniosku o płatność (wersja 4z) pobierz * pdf pobierz* excel
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) pobierz * pdf
  • Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu pobierz* excel
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu pobierz * pdf
  • Wzór  oświadczenia o wyrażeniu zgody na przesłanie informacji o konieczności dokonania uzupełnień  drogą elektroniczną pobierz
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz
  • Wzór oświadczenia o wycofaniu wniosku pobierz
  • OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OSOBY FIZYCZNEJ WYSTĘPUJĄCEJ W PODDZIAŁANIU 19.2 – Klauzule informacyjnepobierz
  1. VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:
    • Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
    • Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
    • Wskaźniki realizacji pobierz
    • Karta pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR pobierz
    • Karta oceny zgodności strategicznej i oceny horyzontalnej dla LSR pobierz
    • Karta oceny jakościowej dla działania UDZIAŁ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ WE WDRAŻANIU LSR pobierz
    • Kryteria wyboru operacji pobierz

VI.II. Dokumenty potwierdzające spełnienia kryteriów w kartach oceny wniosku:

  1. Partnerstwo projektowe potwierdzone listami intencyjnymi, deklaracjami, umowami Partnerstwa- o ile dotyczy.
  2. Arkusz dodatkowy uzasadniający innowacyjność operacji pobierz

VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi:  50 000,00 zł

VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020.

VIII. Dodatkowe informacje

  • Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.
  • W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie do 20 lipca 2021 roku, zgodnie z zasadami obsługi interesantów w czasie obowiązywania stanu epidemii.
  • Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
  • Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, telefon (48) 89 625 43 37, email: biuro@lgdbmk.pl.
  • Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.

ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W BIURZE STOWARZYSZENIA Lokalna Grupa Działania „BRAMA MAZURSKIEJ KRAINY” W CZASIE OBOWIĄZYWANIA STANU EPIDEMII

W trosce o zdrowie Państwa oraz pracowników ograniczamy do minimum kontakt osobisty z pracownikami biura.
Bezpośrednia obsługa interesantów w biurze Stowarzyszenia oraz doradztwo bezpośrednie odbywa się w każdy czwartek w godzinach od 10.00 do 14.00.
Przed planowaną osobistą wizytą zaleca się kontakt telefoniczny w celu ustalenia godziny spotkania.
Beneficjent korzystający z doradztwa powinien mieć założoną maseczkę ochronną oraz rękawiczki.
W miarę możliwości prosimy o załatwianie spraw wyłącznie w formie elektronicznej: biuro@lgdbmk.pl i telefonicznej: 89 625 43 37, 784 556 520.