OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 34/2019

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

I. Termin składania wniosków:

dni robocze od poniedziałku do piątku od dnia 22 maja do 13 czerwca 2019 r.
w godzinach pracy biura: 8.00 -16.00, ostatniego dnia naboru tj. 13 czerwca 2019 r. przyjmowanie wniosków do godziny 14.00.

Wnioski o przyznanie pomocy należy złożyć w dwóch egzemplarzach wraz załącznikami osobiście lub przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną, w formie papierowej oraz w wersji elektronicznej. Wnioski nadsyłane drogą pocztową, faksem lub drogą elektroniczną nie będą uwzględniane. O terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do biura Stowarzyszenia.

II. Miejsce składania wniosków:

Wnioski należy złożyć w siedzibie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”

 ul. Plac Wolności 1, II piętro, pok. 46, 13-100 Nidzica.

III. Zakres tematyczny:

Pomoc  jest przyznawana na operacje w zakresie:  Tworzenie i rozwój inkubatorów

IV. Forma wsparcia zawarta w Lokalnej Strategii Rozwoju „Brama Mazurskiej Krainy”:

  • refundacja, maksymalna kwota dofinansowania w wysokości 500 000 zł.
  • Poziom dofinansowania: – nie wyższy niż 70% kosztów kwalifikowalnych operacji
  • Minimalna całkowita wartość operacji 50 000 zł.

 V. Warunki udzielenia wsparcia oraz kryteria wyboru:

  1. Szczegółowe warunki wsparcia zostały wskazane w :
  • Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 z póź. zm. pobierz
  • LSR na lata 2014-2020: pobierz
  • Ustawie z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności: pobierz
  1. Warunkiem uzyskania wsparcia jest:
  • pozytywna weryfikacja wniosku w zakresie karta pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR
  • uzyskanie  co najmniej minimalnej liczby punktów w ramach następujących kryteriów wyboru:
  • Kryterium  zgodności strategicznej z LSR – 14 punktów 
  • Kryterium horyzontalne dla LSR  – 15 punktów
  • Kryterium oceny jakościowej dla  działania  INKUBATORY PRZETWÓRSTWA LOKALNEGO – 15 punktów

W przypadku dużej ilości wniosków spełniających warunki wsparcia, o możliwości uzyskania dofinansowania decyduje miejsce na liście rankingowej konkursu. W przypadku uzyskania przez operację takiej samej liczby punktów, o miejscu na liście rankingowej decyduje data, godzina i minuta złożenia wniosku w biurze LGD.

VI. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia:

  • Wniosek o przyznanie pomocy (wersja 3z)  pobierz pdf   pobierz excel
  • Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)  pobierz pdf
  • Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych pobierz pdf  pobierz doc
  • Biznesplan tabele pomocnicze pobierz excel
  • Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu pobierz pdf
  • Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstw pobierz excel pobierz pdf 
  • Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości  przedsiębiorstwa pobierz pdf
  • Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z) pobierz pdf
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji  pobierz pdf
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych pobierz pdf
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych pobierz pdf
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) pobierz pdf
  • Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji  pobierz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji pobierz pdf
  • Formularz wniosku o płatność (wersja 3z) pobierz pdf   pobierz excel
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z) pobierz pdf
  • Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu pobierz excel
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu pobierz
  • Arkusz dodatkowy- uzasadnienie innowacyjności operacji pobierz
  • Wzór  oświadczenia o wyrażeniu zgody na przesłanie informacji o konieczności dokonania uzupełnień  drogą elektroniczną pobierz
  • Wzór oświadczenia o wycofaniu wniosku pobierz
  • OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH OSOBY FIZYCZNEJ WYSTĘPUJĄCEJ W PODDZIAŁANIU 19.2 – Klauzule informacyjne – pobierz doc
  1. VI.I. Dokumenty dotyczące procedury wyboru i oceny operacji:
    • Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
    • Regulamin Rady LGD „Brama Mazurskiej Krainy” pobierz
    • Wskaźniki realizacji pobierz
    • Karta pomocniczej oceny zgodności operacji z LSR  pobierz
    • Karta oceny zgodności strategicznej i oceny horyzontalnej dla LSR  pobierz
    • Karta oceny jakościowej dla działania INKUBATORY PRZETWÓRSTWA LOKALNEGO pobierz

VII. Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi:  500 000 zł

VIII. Miejsce udostępnienia informacji konkursowej
Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcjami, wykaz dokumentów i wzory formularzy niezbędnych do wyboru operacji przez LGD oraz kryteria wyboru operacji znajdują się na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl/, w zakładce PROW 2014-2020.

VIII. Dodatkowe informacje

  • Pracownicy Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” zapewniają bezpłatne doradztwo potencjalnym Wnioskodawcom.
  • W okresie trwania naboru doradztwo prowadzone będzie  do 10 czerwca 2019 roku, w godzinach pracy biura.
  • Z uwagi na intensywną pracę organizacji w tym okresie, prosimy o wcześniejsze telefoniczne uzgodnienie terminu doradztwa.
  • Dodatkowe informacje dostępne są w biurze LGD ul. Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00, telefon (48) 89 625 43 37, email: biuro@lgdbmk.pl.
  • Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu oraz zawierać adres beneficjenta. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada wnioskodawca.