
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 6/2025
Nr nadany przez system CSOB 475168
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach interwencji I.13.1 LEADER/ Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność w ramach PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
I. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”
II. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
III. Termin składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od 01.07.2025 r. do 15.07.2025 r. włącznie. Wnioski należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE) https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
W systemie teleinformatycznym ARiMR należy dołączyć wszystkie niezbędne załączniki opatrzone podpisem (w formacie PDF). Wykaz niezbędnych dokumentów stanowi załącznik nr 12 do Regulaminu naboru wniosków.
IV. Zakres tematyczny:
Nabór przeprowadzany jest na operacje z zakresu wsparcia: Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych poprzez tworzenie zagród edukacyjnych (START ZE).
C.I. Kreatywna i konkurencyjna przedsiębiorczość
PRZEDSIĘWZIĘCIE: P.I.3 Rozwój pozarolniczych funkcji gospodarstw rolnych.
WSKAŹNIK REZULTATU:
-R.1. Poprawa realizacji celów dzięki wiedzy i innowacjom – Liczba osób korzystających z doradztwa, szkoleń, wymiany wiedzy (C.I.1): 250.
WSKAŹNIK PRODUKTU:
-Liczba utworzonych zagród edukacyjnych (W.I.3.1): 1.
V. Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:
– Rolnik prowadzący/związany z małym gospodarstwem rolnym,
– Małżonek rolnika związany z małym gospodarstwem rolnym,
– Domownik rolnika związany z małym gospodarstwem rolnym,
-Osoby posiadające numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów,
– Spełniające pozostałe warunki określone w Regulaminie konkursu.
VI. Limit dostępnych środków w naborze: 37 500 euro
VII. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:
Pomoc jest przyznawana na podstawie umowy o przyznaniu pomocy.
Pomoc przyznawana jest w formie refundacji – zwrot części kosztów kwalifikowalnych.
Minimalna kwota wsparcia wynosi: 50 000,00 zł
Maksymalna kwota wsparcia wynosi: 150 000,00 zł
VIII. Poziom wsparcia:
– do 85% kosztów kwalifikowalnych
Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:
Strona internetowa Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy” https://lgdbmk.pl, w zakładce PS WPR 2023-2027/nabory wniosków/P.I.3 ROZWÓJ POZAROLNICZYCH FUNKCJI GOSPODARSTW ROLNYCH
X. Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia określa:
– Ustawa z dnia 8 lutego 2023r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027;
– Ustawa z dnia 20 lutego 2015r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności;
– Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Brama Mazurskiej Krainy na lata 2023-2027 (dokument znajduje się na stronie internetowej https://lgdbmk.pl/ w zakładce PS WPR 2023-2027/dokumenty);
-Procedura oceny i wyboru operacji Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Brama Mazurskiej Krainy na lata 2023-2027 (dokument znajduje się na stronie internetowej https://lgdbmk.pl/ w zakładce PS WPR 2023-2027/dokumenty).
XI. Doradztwo
Doradztwo prowadzone będzie przez pracowników Biura Stowarzyszenia osobiście (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu doradztwa), telefonicznie oraz za pośrednictwem e-mail, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00 do 10 lipca 2025 r.
Doradztwo przed naborami – Centrum Aktywności Obywatelskiej
ul. Rzemieślnicza 3, 13-100 Nidzica
Tel: 784 556 520
e-mail: biuro@lgdbmk.pl
czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00
XII. Dodatkowe dane do kontaktu:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Brama Mazurskiej Krainy”
Pl. Wolności 1, 13-100 Nidzica
Adres do korespondencji: ul. Rzemieślnicza 3, 13-100 Nidzica
Tel: 784 556 520
e-mail: biuro@lgdbmk.pl
Załączniki:
Załączniki do Regulaminu:
załącznik nr 1 –Wzór UoPP;
załącznik nr 2 – Uproszczony biznesplan;
załącznik nr 3 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym;
załącznik nr 4 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych;
załącznik nr 5 – Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja;
załącznik nr 6 – Oświadczenie właściciela lub współwłaściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację operacji;
załącznik nr 7 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
załącznik nr 8 – Oświadczenie małżonka Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy o przyznaniu pomocy;
załącznik nr 9 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim/ o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej;
załącznik nr 10 – Instrukcja do WoPP;
załącznik nr 11 – Pomocniczy załącznik do Instrukcji do WoPP;
załącznik nr 12 – Wykaz załączników do WoPP;
załącznik nr 13 – Kryteria wyboru operacji;
załącznik nr 14 – Oświadczenie RODO dla LGD;
załącznik nr 15 – Oświadczenie o realizacji planowanych wskaźników;
załącznik nr 16 – Szczegółowy opis kryteriów wyboru i oceny operacji;
załącznik nr 17 – Instrukcja logowania do Platformy Usług Elektronicznych;
załącznik nr 18 – Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem PUE ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027;
załącznik nr 19 – Instrukcja ustanawiania Pełnomocnika w ePUE;
załącznik nr 20 – Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARMiR w zakresie PS WPR 20223-2027;
załącznik nr 21 – Instrukcja powiadamiana SMS.